Dolomity - Dzień 14

czwartek, 12 sierpnia 2010

Gdy kładliśmy się spać było ciepło a na niebie mieniło się pełno gwiazd więc postanowiliśmy nie rozbijać namiotu tylko rozłożyć karimatki. Na wszelki wypadek mieliśmy przygotowany namiot do szybkiego postawienia. No i po 2 w nocy duże krople deszczu spadające na nasze twarze zmusiły nas do energicznego rozbicia domku. Rano deszcz nie odpuszczał.

Nie mogliśmy sobie pozwolić na dzień przerwy więc ubraliśmy wersję nieprzemakającą i pojechaliśmy dalej... Musieliśmy zweryfikować nasze plany. Postanowiliśmy, że w drodze powrotnej przejedziemy przez Bolzano (droga przez przełęcz Passo della Mendola - 1.363 m.n.p.m.)i dalej  w kierunku przełęczy Brenner (1370 m n.p.m.). Na przełęcz Passo della Mendola wjechaliśmy totalnie przemoczeni. W dodatku temperatura spadła do kilku stopnie powyżej zera. Niska temperatura stała się odczuwalna dopiero za przełęczą, kiedy podczas 15km zjazdu po niekończących się serpentynach z trudem mogliśmy zaciskać hamulce. Tego dnia chmury były tak nisko, że przez całą drogę widoczność mieliśmy na około 10m. Po kilkunastu minutach zjazdu u podnóża przełęczy nie byliśmy już w stanie jechać dalej, weszliśmy do pierwszej napotkanej kawiarni aby ogrzać się przy gorącej włoskiej kawie. Niestety nie przestawało padać.  W Bolzano wjechaliśmy na świetnie przygotowaną ścieżkę rowerową która prowadziła prawie na samą przełęcz.

Należy tylko pamiętać, że gdy decydujemy się na ścieżkę rowerową to będziemy musieli pokonywać liczne podjazdy i zjazdy które sąsiadują z lokalną drogą która jest raczej płaska. Ścieżka czasami odbijała stromym kilkusetmetrowym podjazdem do lasu by po kolejnych kilkuset metrach stromego zjazdu wrócić na poprzednią wysokość tylko i wyłącznie w celu urozmaicenia rowerzyście wycieczki. Jest to raj dla rowerzystów jadących " na lekko " bo nam trochę ciążyły sakwy z całym ekwipunkiem. Zwłaszcza gdy pokonywaliśmy kolejną taką atrakcję w deszczu i ze świadomością że mamy dużo kilometrów do przejechania tego dnia  a na dole widzieliśmy lokalną drogę biegnącą po równym terenie;)